Tillbaka till kunskapsdatabasen

Hur kopplar jag min iPhone mobiltelefon mot min mail?

För att ansluta din iPhone mobiltelefon mot din mail hos Aditso så gör du enligt nedan.

Vi rekommenderar att ni använder den inbyggda mailklienten i Iphone.

Om ni hittar en annan applikation som stöder Microsoft Exchange funktion är det också ok att använda den.

Om ni har problem med er koppling mot oss idag så rekommenderar vi att du tar bort den
du har och skapar upp en ny enligt anvisningen nedan. Du behöver i normalfall inte starta om telefonen mellan dessa aktiviteterna men om det blir problem någon stans på vägen kan omstart vara lösningen på det.

Var noga med vilken mailkonfiguration du tar bort, så länge det är kopplingen mot oss blir du inte av med någon information men andra kopplingar du har i telefonen kan innebära att du förlorar information.

Konfigurera er koppling:


Under inställningar väljer du ”E-post, kontakter, kalendrar”


Om du vill ersätta en sedan tidigare upplagd koppling tar du bort den först och sedan väljer du ”Lägg till konto”


Du klickar på Exchange


Fyll i din e-post adress samt Lösenord som du har fått i samband med ditt e-post konto.

Din e-post adress kan vara annorlunda än exempel ovan och du skall använda den e-post som du skickar mail från.

Ange en beskrivning som gör att du känner igen vilken mail detta är i din telefon.

Nu skall du vara klar och få möjligheten att välja vilka delar du vill synkronisera mellan din telefon och ditt e-post konto.


Om det inte fungerar hela vägen ovan kan du behöva fylla i lite kompletterande information enligt nedan:

Om det inte fungerar direkt är de manuella inställningarna följande.

”användarman” och e-postadress är inte samma. I normala fall skall inte detta behövas och du har fått ditt ”användarnamn” i samband med ditt lösenord och e-postadress.

Om du inte vet ditt ”användarnamn” kan du kontakta Aditso Servicedesk för hjälp.