Arbetsplats som tjänst
Med vår Arbetsplats som tjänst får ni och era användare en modern, digital arbetsplats där alla verktyg ni kan behöva, samt support finns tillgängligt. Välj mellan tre nivåer beroende på hur mycket ansvar ni vill ta själva. Genom våra tjänster frigör ni tid och resurser inom företaget.
Bas
Med paketering Bas väljer ni en av Microsoft 365-licensensera, vi gör sedan uppsättningen av tjänster och funktioner baserat på den licensen. Ni får tillgång till Aditsos Servicedesk samt rabatterat pris på supporten. Ni blir säkra med vår backup av samtliga filer och E-post till tredje part. Ni får tillgång till en självserviceportal, samt tillgång till Microsofts avancerade support genom vårt supportabonnemang.
En bra paketering för er som vill ha grunden och kunna få hjälp när det behövs, men vill sköta det mesta själva i form av intern support.
En bra paketering för er som vill ha grunden och kunna få hjälp när det behöva, men vill sköta det mesta själva i form av intern support.
Följande ingår
- Central och molnbaserad hantering av företagets datorer.
- Automatisk installation av program och skrivare.
- Lokal installation av Officeprogrammen.
- Återställning av operativsystem.
- Självbetjäningsportal.
- Automatisk distribuering av nya datorer, oberoende av geografisk plats
- Automatiska uppdateringar av Office, Windows 11 och Windows 10
- Avancerad säkerhet för filer, E-post, inloggning, spridning av dokument, kryptering av datorer mm finns som möjlighet.
- Konfiguration av backup av Mina dokument och Skrivbordet på lokala datorer.
- Möjlighet till hantering av företagets mobila enheter.
- Fjärrhantering av klienter inklusive fjärradering av företagets data från borttappade eller stulna enheter
- Avancerat skydd mot skadlig kod på lokala enheter
- Tillgång till Aditso Servicedesk
- Utökade öppettider i Aditso Servicedesk
- Minimumdebitering 15 minuter, i stället för 30 minuter
- Möjlighet till samlad uppföljning av ärenden via webbportal
- Enkel dokumentation av klientmiljö, utrustning, nätverk mm.
- Prioriterade ärenden
- Rabatterat pris på serviceärende
- Avancerad säkerhetsrapportering
- Genom Aditso får ni tillgång till Avancerad och Prioriterad Support från Microsoft
- Aktiv förvaltning IT-plattform
- Konfiguration av Cloud to Cloud backup av användares E-post och molnlagrade filer
Standard
Med paketering Standard får ni allt som finns i Bas, men dessutom ingår de vanligaste supportfrågorna gällande inloggning i system och byte av lösenord. Inte bara i de system vi levererar, utan även på lokal dator och eventuella fjärrskrivbordsmiljöer.
Detta är paketeringen för er som vill slippa ta hand om de dagliga småfrågorna som inloggningshjälp. Ni vill ha en fast kostnad på de vanligaste problemen och betala löpande för mer avancerad support i de fall det behövs.
Följande ingår
- Funktionerna från paketering Bas ingår
- Inloggningshjälp på lokal dator och utrustning p g a felaktigt lösenord, låst konto, handhavandefel mm. Kräver access för Aditso Servicedesk till eventuellt användaradministrativt system.
- Inloggningshjälp i Office 365-portal, eller program knutna till Office 365-konto. Hjälpen avser användaradministrativa problem som låst konto, felaktigt lösenord mm. Kräver access för Aditso Servicedesk till eventuellt användaradministrativt system.
- Inloggningshjälp i eventuell RDS-miljö, assistera vid lösenordsbyte eller hjälp med att låsa upp konto för inloggning. Kräver access för Aditso Servicedesk till eventuellt användaradministrativt system.
- Enkel diagnostik av problem.
- All hantering sker enligt uppsatt policy tillsammans med kund.
Premium
Med paketering Premium minimerar ni oförutsedda kostnader och användarna får hjälp när de behöver utan att ni behöver göra någonting. Fjärrsupport ingår för felavhjälpning och ansluter era mobila enheter så klart. Hyr ni även datorn av oss ger vi er fullständig funktionsgaranti. Vi tar hand om garantiärenden och ser till att datorn kommer i gång igen med återläggning av operativsystem, program och filer. Om ni dessutom köper vår applikationsdrift ger vi er en mycket bra rabatt på vår Premiumpaketering.
Med paketering Premium kan ni slappna av. Lägg upp fötterna på bordet i trygg förvissning om att Aditso löser allt.
Följande ingår
- Funktionerna från paketeringarna Bas och Standard ingår
- Fri fjärrsupport via Aditso Servicedesk ingår i avtalspriset.
- Support som avser program från tredje part och där tredje part måste vara involverad, inkluderas den support som levereras av Aditso. Djupare felsökning och framtagning av lösningsförslag.
- Uppkoppling och anslutning till E-post med mobiltelefon, surfplattor.
- Avser endast support, felsökning och åtgärder inom befintliga program och versioner.
- Återkommande avstämningsmöte med er tekniskt ansvariga konsult.
- Vid hyra av dator lämnar Aditso full funktionsgaranti.
- Rabatt vid tecknande av applikationsdrift.
Införandeprojekt
Att undvika oförutsedda kostnader är viktigt. Därför ha vi tagit fram ett fast pris för införandet av de grundläggande tjänsterna och funktionerna i våra paketeringar. När vi går igenom ett avtalsförslag går vi även igenom i detalj vad ni kan förvänta er när införande är klart.
Komplettera med fler produkter och tjänster
Aditso är en komplett leverantör. Vi har en palett av tjänster och verktyg för att säkerställa att ni som kund bara behöver ett telefonnummer.
Hyra av utrustning
Med vår finansieringspartner erbjuder vi er att hyra utrustning som till exempel datorer och skrivare. Datorer omfattas av en heltäckande försäkring utan självrisk. Ni får en komplett Life cycle management hantering av er hårdvara. Vi säkerställer återtagande och säker hantering av er utrangerade hårdvara. Med paketering Premium erbjuds ni en funktionsgaranti på era datorer där vi hanterar allt om ett hårdvarufel uppstår.
Nätverk som tjänst
Allt du behöver för kontoret för att ha ett säkert och fungerande nätverk med funktionsgaranti. Nätverksenheter, drift, support och funktionsgaranti.
Applikationsdrift
Aditsos hjärtefråga! Vi är specialister på applikationsdrift av framför allt Visma Business, men vi har många på marknaden förekommande ERP-system, CRM-system, löneprogram mm i vårt eget datacenter. Vill ni hellre ha era program i, till exempel Microsoft Azure kan vi självklart ordna det också.
Telefoni
Aditso samarbetar med DSTNY, före detta Soluno, för att kunna leverera förstklassiga telefonitjänster. Oavsett vilken operatör ni har kan ni med DSTNY få en molnbaserad växel som är klassledande. Funktionerna är intuitiva och ni kan få den integrerad med Teams.
Säkerhetsutbildning av era användare
Nimblr är ett svenskt innovativt företag som jobbar med att se till att användarna på företaget är utbildade om de senaste IT-hoten men också hur man ska tänka säkert på internet, hanterar lösenord och mycket mer. Nimblr erbjuder phishingtester för att kontinuerligt träna användarna på hur phishingmail ser ut och hur de ska identifiera att mailet är fejk. Admin kan följa utveckling och se hur användarna beter sig i en portal.
Interaktivt Intranät
En interaktiv plattform för kommunikation till och från era anställda. Har ni anställda spridda i olika delar av landet, eller världen? Med denna tjänst från Spintr får ni ett intranät där information, nyheter och programlänkar kan distribueras ut till era anställda.
Apputveckling
Need2Code är specialiserade på skräddarsydda applikationer för företag. Vårt unika koncept, från idé till verklighet, hanterar en kort väg från din idé till ett utkast på en körbar applikation redan under samma dag.
Oavsett behov ska ni alltid kontakta oss för att se om vi har rätt lösning för er
Kom igång!
Kontakta oss så återkommer vi till dig med mer info.
”*” anger obligatoriska fält