Tillbaka till kunskapsdatabasen

Hur kopplar jag min Android mobiltelefon mot min mail?

För att ansluta din Android mobiltelefon mot din mail hos Aditso så gör du enligt nedan.

Vi rekommenderar att ni använder den inbyggda mailklienten i din Android mobiltelefon.

Om ni hittar en annan applikation som stöder Microsoft Exchange funktion är det också ok att använda den.

Om ni har problem med er koppling mot oss idag så rekommenderar vi att du tar bort den
du har och skapar upp en ny enligt anvisningen nedan.

Notera: Beroende på vilken version av Android du använder på din enhet kan instruktionerna för att installera Exchange ActiveSync skilja sig något från denna guiden. Kontakta våran Servicedesk om du behöver hjälp.

Konfigurera er koppling:

Under Inställningar väljer du ”Konton”

Om du vill ersätta en sedan tidigare upplagd koppling tar du bort den först och sedan väljer du ”Lägg till konto”

Du klickar här på Microsoft Exchange ActiveSync.

Fyll i din e-post adress samt Lösenord för ditt MyDom Aditso konto.

Tryck Nästa

När frågan om Administration för fjärsäkerhet kommer upp kall du svara OK.

Efter ovan skall din Exchange-koppling fungera och om den inte gör det kan du behöva fylla i lite kompletterande information enligt nedan:

Om det inte fungerar direkt är de manuella inställningarna följande.

”användarman” i detta fallet har ni fått i samband med tillgången till din miljö hos Aditso Hosting AB.

Om du inte vet ditt användarnamn kan du kontakta Aditso Servicedesk för hjälp.